dijous, 9 de novembre del 2017

Roc d’Esquers

Via maca i amb una bona vista. Fàcil i ben equipada, amb un pont tibetà. La baixada per la Vall del Madriu, l’última gran vall verge d’Andorra, és llarga però molt maca.

Ubicació: Escaldes-Engordany/Madriu
Nivell: fàcil-mitjà.
Accés: Després d’Escaldes-Engordany, aneu cap a Engolasters. Pugeu fins al punt que travessa el riu Madriu. Passeu el pont i aparqueu. Torneu a travessar el pont i pugeu per la ruta d’Engolasters uns 50 m. Agafeu el camí de la dreta.
Accés a peu: 10'
Ascens via ferrada: 1h 40'
Baixada a peu: 1 h
Desnivell via ferrada: 250 m
Altitud del cim: 1.780m
Orientació: Sud-oest

La ferrada s’inicia suaument amb llargs passos que pugen pel llom, intercalats amb passos amb cadenes en ziga-zaga . La pujada és fàcil. Després d’això trobem una paret més vertical i un petit desplom que es supera fàcilment. A partir d’aquí la via ens porta per una zona més boscosa i augmenta la seva verticalitat, s’obren les vistes a la vall i a sota tenim una panoràmica de les Escaldes i Andorra la Vella .

Superarem tres murs de roca amb alguns passos atlètics fins arribar a una aresta que ens porta al cim d’una petita agulla, des d’on surt un pont tibetà . Es la part més maca de la via .

Després de sortir del pont pujarem una altra paret vertical fins a la següent aresta, baixarem lleugerament i entrarem en un bosc de pins. Tot i això, encara ens queden uns petits ressalts molt macos fins al final de la via.
Aquí ve la putada per tornar avall. Primer cal seguir un caminet a mà dreta que puja durant uns vint minuts, fins a un collet, on hi ha una taula i una senyalització. Seguirem cap a la dreta, baixarem cap a la vall del riu Madriu, uns 15 minuts fins a Ramió, 15 més fins a Entrmesaigües i 20 minuts fins a la carretera. Una bonica passejada.